Facultatea de Litere

 

"Sebald: Migration and Humanity" - prof. Helena Buescu (Univ. din Lisabona, Portugalia)


Centrul de cercetare "Tudor Vianu" va invita vineri, 11 aprilie, de la ora 12, la conferinta d-nei prof. Helena Buescu (Univ. din Lisabona, Portugalia), cu tema "Sebald: Migration and Humanity". Conferinta va avea loc la Sala de Consiliu a Facultatii de Litere si deschide seria Atelierelor Centrului "T. Vianu" din 2014.

Helena Buescu este profesor de literatura comparata la Universitatea din Lisabona (Facultatea de Litere). Domeniile ei de cercetare sunt literatura comparata si constructia modernitatii (sec. XVIII-XX). Colaboreaza frecvent cu universitati din Europa, Brazilia si SUA. A publicat zece carti, intre care amintim: A Revisionary History of Portuguese Literature (co-editare, Garland, 1999), O Grande Terramoto de Lisboa. Ficar Diferente(Gradiva, 2005) si Emendar a Morte. Pactos em Literatura (Campo das Letras, 2008). A co-editat Stories and Portraits of the Self (Rodopi, 2007). Este membru al Academia Europaea, al board-ului Institutului de Literatura Universala (IWL) si al Synapsis (European School of Comparative Literature).

Zilele porţilor deschise & Târgul Educaţiei

Vă invităm să participați la un concert de muzică folk dedicat scriitorului Nichita Stănescu, organizat în parteneriat cu asociația Școala de Vară de la Cumpătu cu prilejul Zilelor Porților Deschise, miercuri, 9 aprilie 2014, în intervalul orar 13.00-14:00, la Sala de Lectură a Bibliotecii Facultății de Litere. Manifestarea îl va avea ca invitat pe actorul și solistul de muzică folk, Zoltan Butuc.

MĂRŢIŞOARE INTERDISCIPLINARE: CARAVANA EUB LA LITERE ŞI LIMBI STRĂINE


În Edgar Quinet, unde se află Facultatea de Litere şi o parte dintre departamentele (precum şi decanatul) Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine, Caravana EUB se va ivi în zilele de 5 şi 6 martie, începând de la ora 9:00. Oferta de carte include atât volume de lingvistică/literatură/cultură română şi străină, între care şi studii de natură interdisciplinară, cât şi lucrări din domenii socio-umane ca jurnalismul şi filosofia. La orice cumpărare, cititorii vor primi o carte gratuit.

 

Gala Art Out

Mai multe detalii despre eveniment puteti afla din materialele atasate.

Sunt asteptate peste 150 de persoane.

Va asteptam cu drag la un eveniment de neuitat!
Echipa Art Out

Pentru detalii, intrebari, confirmari prezenta/ rezervari, va rugam adresati-va Laurei Lucia
Mihalca, Director Art Out:
Laura@artout.ro; 0747060128

Campania Digi 24 ”Raport de țară - CollegeTour” se lansează la Biblioteca Facultății de Litere


Lansarea campaniei "Raport de ţară" se va desfăşura sâmbătă, 1 Martie, la ora 19.00, în cadrul integrat al programelor Digi 24, iar gazda evenimentului este Biblioteca Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti, filială a Bibliotecii Centrale Universitare Carol I, un spaţiu cu adevărat reprezentativ pentru viaţa universitară românească.

Mai multe detalii puteți găsi în comunicatul de presă de mai jos.

Licență iunie 2014

Bibliografii licenţă

Inspire pregăteşte cea de-a 11-a ediţie BuzzCamp

Inspire incurajeaza tinerii sa interactioneze cu companiile de top, cu speakerii invitati, ii selecteaza pentru workshop-uri si ii tine la curent cu oportunitatile de cariera oferite.

Selectia pentru participarea la workshop-uri se realizeaza in baza formularului de inscriere si a CV-ului, in functie de profilul solicitat de companiile participante.

Mai multe informatii despre eveniment gasiti in comunicatul atasat.

 

UB Talks. Ateliere științifico-taifastice pentru studenți

Ediția a II-a

 

La UB Talks, echipe de studenți susțin, în calitate de lectori, ateliere pe teme care țin de domeniul lor de specializare.
Dacă vrei să te înscrii, găsește-ți o echipă și o temă interesantă și completează formularul de Start UB până pe 2 martie 2014.
Veți susține atelierul în fața unui public format din studenți de la diferite facultăți și în fața unui juriu alcătuit din cadre didactice ale Universității din București.
Atelierele vor avea loc în perioada martie-mai 2014, la Casa Universitrilor.
Cele mai bune echipe vor participa la o școală de vară de creativitate, care va avea loc la Sinaia.
Detalii pe startub.unibuc.ro 
De asemenea, ne găsiți pe facebook: https://www.facebook.com/UbTalks

 

Decontări abonamente


Abonamentele se vor deconta marți, 18 februarie, miercuri, 19 februarie și joi, 20 februarie, între orele 11:00 - 14:00, la administratorul Facultății de Litere, Marcel Mițoi (secretariat, ultimul birou pe stânga).

Oportunitate internship

 

Vrei să acumulezi experiență pentru viitoarea ta carieră sau îți place să scrii despre frumusețe? Nu rămâne decât să accesezi www.discutiidesalon.ro sau să ne contactezi la numărul de telefon 0727.307.050 și spune-ne: VREAU SĂ FAC PARTE DIN ECHIPA CADOUL MOV! Noi căutăm o persoană dornică să scrie despre ceea ce îi place și care să își dorească să se alăture unei echipe entuziaste. Așadar, daca ai o pasiune pentru beauty și scris, trimite-ne un articol care să aibă maxim 200-250 de cuvinte, pe o temă la alegere din zona beauty, până pe 15 februarie. Ce îți oferim?

  • Experiență practică în crearea de conținut pentru un site;
  • Program flexibil; ·
  • Adeverință de practică, ce va atesta cunoștințele dobândite în cadrul echipei Cadoul Mov.

Grăbeste-te!

Despre poezie şi jazz, în compania lui Virgil Mihaiu (la Club A, joi 6 februarie 2014)

Intelectual polivalent, poet, traducător, eseist, critic de jazz şi performer de jazz-poetry, de – adică – poezie şi jazz sau „poezie jazzistică” –, clujeanul Virgil Mihaiu (născut pe 28 iunie 1951) a publicat numeroase cărţi de versuri şi de eseuri, a fost redactor al revistei Echinox, a colaborat la reviste şi volume colective apărute în ţară şi în străinătate, a realizat emisiuni de radio şi televiziune, a organizat evenimente jazzistice şi poetico-jazistice, a făcut parte din jurii ale unor concursuri şi festivaluri şi este membru al mai multor asociaţii literare şi jazzistice româneşti şi internaţionale, predă din 1997 Estetica jazzului la Academia de Muzică din Cluj, a fost directorul Institutului Cultural Român din Lisabona (2006-2012) etc. etc. etc. La Cafeneaua critică, Virgil Mihaiu va vorbi despre viaţa şi activitatea sa, adică – firește – despre poezie şi jazz!
Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică

Club A

Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)

Contact: 0737-210.978 (Paul Radu)

www.cluba.ro


 

Invitaţie concert Prietenii Muzicii

Avem plăcerea de a vă invita la un nou concert din seria Prietenii Muzicii la Universitatea din Bucureşti, pe 19 februarie 2014, ora 19.00, la Casa Universitarilor (str. Dionisie Lupu, nr. 46).

Anunț suspendarea activității didactice

Ca urmare a deciziei Rectoratului Universității din București de a suspenda activitățile didactice din zilele de miercuri, 29 ianuarie și joi, 30 ianuarie, facem următoarele precizări:

 

1. Proba scrisă la examenul de licenţă la programele Limba și literatura română A și Literatură universală și comparată,planificată inițial joi, 30 ianuarie,  se reprogramează vineri, 31 ianuarie, la ora 10:30, la sala 408;
2. Susținerea lucrărilor de licență și disertație pentru programul de studii universitare de licență Studii europene și programul de studii universitare de masterat Cultură și politică în context european și internațional a fost reprogramată pentru data de 31 ianuarie, la ora 9:00, la sala 208;
3. Profesorii sunt rugați ca, de comun acord cu studenții, să își reprogrameze examenele planificate în zilele de 29 și 30 ianuarie.

Despre filmului românesc – cu Bujor T. Rîpeanu şi Valerian Sava (la Club A, joi 23 ianuarie 2014)

Două cărţi recent apărute: Cinematografiştii. 2345 cineaşti, actori, critici şi istorici de film şi alte persoane şi personalităţi care au avut de-a face cu cinematograful din România sau care sînt originare de pe aceste meleaguri de Bujor T. Rîpeanu (Editura Meronia, 2013) şi O istorie subiectivă a tranziţiei filmice de Valerian Sava (Editura Paralela 45, 2013). Pornind de la aceste două importante contribuţii de critică şi istorie cinematografică autohtonă, Cafeneaua critică propune o discuţie despre trecutul şi prezentul filmului românesc, precum şi despre stadiul actual al exegeticii în materie.

Invitaţi: Bujor T. Rîpeanu şi Valerian Sava.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. Reluată în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a aniversat 100 de ediţii ale seriei a doua în luna mai 2013. Întîlnirile Cafenelei critice au loc joia seara la Club A*.

Cafeneaua critică

 Joi 16 ianuarie 2014, orele 19.00-21.30

Club A

Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)

Contact: 0737-210.978 (Paul Radu)

www.cluba.ro


 

Despre vin şi literatură la Cafeneaua critică! (la Club A, joi 16 ianuarie 2014)

După perioada Sărbatorilor de iarnă și după ce clinchetele de pahare ale trecerii dintre ani se vor fi stins, Cafeneaua critică își reia întîlnirile cu o discuție despre... vin și literatură, despre – mai exact – recenta carte a lui Răzvan Voncu O istorie literară a vinului în România (Editura Curtea Veche, 2012). E una dintre cele mai interesante propuneri exegetice formulate în ultima vreme la noi: o surprinzătoare „traversare” a literaturii autohtone, din vremuri vechi și pînă la finele anilor 1980, din unghi... bahic; o relectură deopotrivă doctă și amuzantă, pe o temă aparent „minoră”, de fapt în linia „studiilor culturale”, a cărei miză e – în fond – reconstituirea întregului răsfrînt în oglinda mică a temei.

Invitaţi: autorul cărţii, Răzvan Voncu, şi criticii şi istoricii literari Mircea Anghelescu, Cosmin Ciotloş şi George Neagoe.

Invitat special: Valeriu Stoica, avocat, profesor de Drept şi politician, viticultor şi finanţator al Istoriei literare a vinului în România.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A*.

 

Cafeneaua critică

 Joi 16 ianuarie 2014, orele 19.00-21.30

Club A

Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)

Contact: 0737-210.978 (Paul Radu)

www.cluba.ro


 

Biblioteca Naţională a României - programul Conferinţei din 18 decembrie 2013

Invitaţie - Laboratorul de cercetare

Ne face o deosebită plăcere de a vă invita luni, 16 decembrie 2013, în intervalul orar 14.00-16.00, la sala 312, pentru a participa la o nouă întâlnire a Laboratorului de Cercetare, în cadrul căreia se va susține prezentarea „Analiza culturilor populare extrem orientale - China, Japonia și Coreea. Analiza receptării la nivel public obișnuit și fani - interviuri. Analiza fanfiction - analiză de conținut”, de conf. univ. dr. Valentina Marinescu, Facultatea de Sociologie (coordonator proiect cu același titlu; colaborator Departamentul de științe ale comunicării).

Coordonatori ai proiectului: lect. dr. Ana-Maria Teodorescu și lect. dr. Raluca Moise.

Mai multe detalii găsiți în textul invitației atașate.

Decontări abonamente


Abonamentele se vor deconta joi 12 decembrie, între orele 11:00 - 14:00 si vineri 13 decembrie, între orele 10:00 - 12:00, la administratorul Facultății de Litere, Marcel Mițoi (secretariat, ultimul birou pe stânga).

Despre cultura de stînga, cu Vasile Ernu şi Costi Rogozanu, la Cafeneaua critică(la Club A, joi 12 decembrie 2013)


La 24 de ani de la căderea regimului comunist, ideea de „stîngă” ideologică şi politică e în continuare diabolizată în România, cel puţin de către o parte a mediului nostru intelectual. Motivul: confuzia dintre stînga şi extrema stîngă, doar aceasta din urmă fiind – de fapt – nocivă şi responsabilă pentru catastrofa istoriei noastre comuniste, după cum şi de partea cealaltă a „centrului” ideologic şi politic se fac frecvent confuzii, intelectuali şi grupuri extrem-conservatoare, foarte apropiate de extrema dreaptă sau în tangenţă cu ea, asumîndu-şi o identitate doar „de dreapta”, deci „onorabilă”, fără să-şi recunoască afinităţile cu extrema, care a produs cealaltă catastrofă din istoria autohtonă şi europeană a secolului XX. În ultimii ani, un grup de tineri intelectuali români, grupaţi în jurul platformelor on-line VoxPublica (marcă Realitatea-Caţavencu/© Realitatea Media) şi CriticAtac (independentă; coordonatori: Alex. Cistelecan, Vasile Ernu, Florin Poenaru, Costi Rogozanu), îşi asumă deschis şi polemic atitudini şi discursuri programatice şi analitice de stînga. De curînd, doi dintre coordonatorii CriticAtac, și anume Vasile Ernu și Costi Rogozanu, și-au strîns în volume articolele recente de opinie pe teme socio-culturale şi politice: Sînt un om de stînga (Editura Cartier, Chişinău, 2013), respectiv Carte de muncă (Editura Tact, Cluj, 2013). De asemenea, a apărut cea de-a treia selecţie de texte publicate de diverşi autori pe CriticAtac: Antologia CriticAtac 2013. (NU) Corporaţia face legislaţia! (editori: cei patru coordonatori ai platformei, Editura Tact, 2013), după CriticAtac. Antologie I (2010-2011) (Editura Cartier, 2011) şi Antologia CriticAtac 2012 (Editura Tact, 2013).

O orientare intelectuală şi o bibliografie care prind – aşadar – consistenţă. Drept care ultima ediţie din 2013 a Cafenelei critice propune o discuţie despre cultura de stînga în România contemporană.

Invitaţi: Vasile Ernu și Costi Rogozanu, autorii volumelor Sînt un om de stînga şi Carte de muncă.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter (intelectual liberal de centru-dreapta). Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A*. *

Cafeneaua critică

Joi 12 decembrie 2013,

orele 19.00-21.30

Club A Bucureşti

Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe) Contact: 0737-210.978 (Paul Radu) www.cluba.ro

CARAVANA EUB "COLINDĂ" LA LITERE


În zilele de 11, 12 şi 13 decembrie 2013, în holul Facultăţii de Litere (Str. Edgar Quinet), începând cu orele 11:00, până seara, Caravana EUB va însoţi o suită de evenimente.

Miercuri şi joi, Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării, Specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, aniversează două decenii de existenţă. Momentul este şi un prilej de comemorare a personalităţii profesorului Cezar Tabarcea, iniţiatorul şi mentorul respectivei structuri academice. Pe 11 decembrie (ora 18:00, Amfiteatrul Bălcescu) va avea loc o conferinţă din seria ,,Valorile noastre”. În cadrul manifestării din 12 decembrie (ora 18:00, Sala de Lectură a Facultăţii de Litere) se va lansa volumul Cristina Bogdan, Ana-Maria Teodorescu (editori), CRP – După 20 de ani, ce tocmai a apărut la Editura Universităţii din Bucureşti (într-o perioadă în care şi EUB împlineşte două decenii de la reorganizarea ca editură de carte ştiinţifică).

Vineri, Caravana EUB rămâne în Holul de Marmură, întrucât este prima zi a colocviului anual internaţional al Departamentului de Lingvistică, ajuns la cea de-a 13-a ediţie (şi desfăşurat anul acesta în 13-14 decembrie). În Caravana EUB se vor reuni aproape 100 de titluri din vastul domeniu al filologiei (limba română, limbi străine, interdisciplinaritate).

Colocviul internațional Diacronie și sincronie în studiul limbii române, București, 13-14 decembrie 2013

În zilele de 13 și 14 decembrie 2013, Facultatea de Litere a Universității din București găzduiește cel de-al 13-lea Colocviu internațional al Departamentului de lingvistică, Diacronie și sincronie în studiul limbii române.

Ca și la edițiile precedente, colocviul are ca invitați lingviști prestigioși din străinătate: Carmen Dobrovie-Sorin (Universitatea Paris 7 / CNRS), Adam Ledgeway (Universitatea din Cambridge), Fernando Sànchez Miret (Universitatea din Salamanca) și din țară, din mai multe centre universitare și de cercetare (București, Cluj, Iași, Brașov, Craiova, Constanța etc.), în total peste 150 de participanți.

Lucrările colocviului sunt organizate în mai multe secțiuni, care acoperă majoritatea disciplinelor lingvistice (gramatică, fonetică și fonologie, pragmatică, stilistică, lexic, semantică, terminologii, istoria limbii române și dialectologie), la care se adaugă o secțiune de didactică a limbii române ca limbă străină și una de didactică a limbii române ca limbă maternă.

Programul manifestărilor se găsește în documentul atașat.

Conferințele Facultății de Litere Valorile Noastre, invitat Mihai Dinu

Invitație CRP la 20 de ani de la înființare - joi, 12 decembrie, orele 18, Sala de Lectură

Specializarea Comunicare și Relații Publice a Facultății de Litere, Universitatea din București, are onoarea de a va invita joi, 12 decembrie, orele 18, în Sala de Lectura a Bibliotecii Facultății de Litere, la sărbătorirea a 20 de ani de existență și lansarea volumului „CRP - după 20 de ani" (editori: Cristina Bogdan și Ana-Maria Teodorescu, Editura Universității din București, 2013), care cuprinde evocări și mărturii ale profesorilor și colaboratorilor specializării noastre, precum și ale alumnilor din diverse generații. În atașament, găsiți invitația, cu toate detaliile legate de eveniment.

Concert de Crăciun oferit de OSCEB

Dragi studenți, OSCEB vă invită marți, 9 decembrie, în amfiteatrul Odobescu, începând cu ora 18:00, la o seara de colinde plină de surprize.

Vă așteptăm cu mult drag!

Bibliologul şi profesorul Mircea Regneală la Cafeneaua critică (la Club A, joi 5 decembrie 2013)

Bibliologul şi profesorul Mircea Regneală a împlinit pe 30 noiembrie 70 de ani. Bibliotecar de-o viață, director al Bibliotecii Centrale Universitare (în perioada 2003-2010), profesor de bibliologie la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, preşedinte al Asociaţiei Bibliotecarilor din Învăţămînt din România, apoi al Asociaţiei Bibliotecarilor din România, coordonator general al Tratatului de biblioteconomie editat sub egida ABR (vol. I, 2013), reprezentant al breslei autohtone în structuri asociative şi în foruri de dezbatere şi decizionale internaţionale, Mircea Regneală este o reputată personalitate în domeniu, un mare „om al cărţii” și unul dintre marii profesori ai Literelor bucureștene ale perioadei postcomuniste. Invitat la Cafeneaua critică, Mircea Regneală va vorbi despre viaţa şi cariera sa. Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A*.
*

Cafeneaua critică

Joi 5 decembrie 2013, orele 19.00-21.30 

Club A
Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)
Contact: 0737-210.978 (Paul Radu)

www.cluba.ro


Invitaţii „stagiunii” 2013-2014 a Cafenelei critice: Daniel Barbu, ministrul Culturii şi Patrimoniului naţional (ediţia a 105-a); Cătălin Burcea, Magda Cârneci, Ruxandra Demetrescu, Vladimir Epstein, Mircea Florian, Teodor Graur, Adrian Guţă, Sorin Ilfoveanu, Aurora Kiraly, Iosif Kiraly, Petru Lucaci, Romelo Pervolovici, Marilena Preda-Sînc, Simona Tănăsescu (In memoriam Mihai Oroveanu) (ediţia a 106-a); Elena Zaharia-Filipaş (ediţia a 107-a); Alice Georgescu, Tamara Susoi, Maria Zărnescu, Marinela Ţepuş, Andreia Bârsan (organizatori şi participanţi la Festivalul Naţional de Teatru 2013) (ediţia a 108-a); Sandra Pralong, Denise Mihalache, Paulin Frank Nucea, Jean Michel, Iosif Klein Medeşan (străinii despre România) (ediţia a 109-a); Vladimir Epstein, Anca Dumitrescu, Cătălin Ţîrlea, Cornelia Scarlat, Oana Niculescu, Paul Daian (din echipa de organizare a Tărgului Gaudeamus), Mira Nedelciu, Gheorghiţă Ciocioi, Viorel Marineasa, Daniel Vighi, Călin Vlasie (ediţia a 110-a), Petru Lucaci, Magda Cârneci, Adriana Oprea, Radu Pervolovici, Mirela Dăuceanu, Andreea Drăghicescu, Izabela Renţea, Maria Manolescu, Romelo Pervolovici, Liviu Russu, Titi Ceară, Virgil Scripcariu, Mihaela Boeru, Claudiu Cobilanschi, Lucian Muntean (despre sculptura românească) (ediţia a 111-a).

Oedip rege sau despre condiția umană

Sculptura românească la ordinea zilei (la Club A, joi 28 noiembrie 2013)


Conform unei idei mai vechi, despre sculptură se vorbeşte la noi mult mai puţin decît despre pictură. Cîteva proiecte recente par să contrazică atare regulă: a apărut în anii trecuți Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, în două volume, sub coordonarea Ioanei Vlasiu (Editura Academiei Române, vol. I, A-G, 2011, vol. II, H-Z, 2012); de curînd a fost inaugurată și enciclopedia on-line Un secol de sculptură românească (Fundaţia Culturală META, www.sculpture.ro, 2013 – continuare a dicţionarului cu acelaşi titlu, întrerupt după un prim volum tipărit, literele A-D, sub coordonarea Alexandrei Titu, acelaşi editor, 2001); şi, între timp, revista Arta a Uniunii Artiştilor Plastici a publicat un număr special, Sculptura (nr. 8-9/2013), focalizat asupra ultimei jumătăţi de secol. Drept care Cafeneaua critică propune o discuție asupra genului, sub titlul Sculptura românească la ordinea zilei.

Invitați: Petru Lucaci, directorul revistei Arta, Magda Cârneci, redactor-şef Arta, Adriana Oprea, coordonatoarea primului capitol din numărul special Arta, Radu Pervolovici și echipa proiectului Un secol de sculptură românească.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.


Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012,Cafeneaua critică a revenit la Club A*.


*


Cafeneaua critică 

Joi 28 noiembrie 2013, orele 19.00-21.30

Club A

Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)

Contact: 0737-210.978 (Paul Radu)

www.cluba.ro

DESPRE PRESTIGIU ÎN EDUCAȚIE ȘI CERCETARE, LA FACULTATEA DE LITERE DIN BUCUREȘTI. MOMENT ANIVERSAR FLORICA DIMITRESCU ȘI VALERIA GUȚU-ROMALO

 

Expoziție de documente din Colecțiile Speciale ale Bibliotecii Naționale a României (1 noiembrie - 31 decembrie 2013)

Invitaţie - Laboratorul de cercetare

Dezbatere „Bibliotecile din România - între incertitudini și speranțe” în cadrul Târgului Gaudeamus


Programul de studii Științe ale informării și documentării în colaborare cu Radio România Cultural organizează duminică, 24 noiembrie 2013, între orele 11:00-13:00, nivelul 3.20, în cadrul Târgului Gaudeamus dezbaterea cu tema: Bibliotecile din România - între incertitudini și speranțe. Dezbaterea este realizata cu sprijinul Bibliotecii Pedagogice Naționale "I.C.Petrescu", Bibliotecii Metropolitane, Asociației Bibliotecarilor din România și se înscrie în cadrul programului de diseminare a proiectului ACCES – FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ, CALIFICARE/RECALIFICARE –GARANŢIA SUCCESULUI PE PIAŢA MUNCII PENTRU ANGAJAŢI, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.

Maestrul Marin Moraru lansează o carte la Târgul Gaudeamus 2013

Conferințele Facultății de Litere Valorile Noastre, invitat Sorin Alexandrescu

 

Cum văd străinii România – cu Sandra Pralong şi „personajele” ei

DESPRE PRESTIGIU ÎN EDUCAȚIE ȘI CERCETARE. MOMENT ANIVERSAR PAUL CORNEA

moment aniversar

Oportunitate stagiu de practică Dacia la Târgul de Carte Gaudeamus

recrutare story poster

Anunț mobilități Erasmus pentru cadre didactice 2013-2014

Școala de PR

scoala de pr

ZILELE CARIEREI, 22-23 noiembrie

FESTIVITATE 150 de ani de la înființarea FACULTĂȚII DE LITERE, UNIVERSITATEA DIN BUCUREȘTI

Împlinirea unui secol şi jumătate de la înfiinţarea Şcolii Superioare de Litere prilejuieşte un fericit moment aniversar, încărcat de bogate valenţe spirituale. Omagiem, de pe un prag înalt al timpului, strălucita tradiţie a Literelor bucureştene, figurile înainte-mergătorilor, ale întemeietorilor de şcoală în cercetarea filologică, ale continuatorilor, ale magiştrilor noştri, ale tuturor celor care au marcat devenirea acestei instituţii indisolubil legate de destinul culturii române şi angajate în formarea spirituală a nenumărate generaţii de studenţi.

Vă reamintim că manifestările aniversare prilejuite de împlinirea a 150 de ani de la înființarea Facultății de Litere încep luni, 4 noiembrie, la ora 10, cu dezvelirea plăcii aniversare. În continuare, va avea loc vernisajul expoziției de carte a cadrelor didactice, urmat de anunțarea denumirii sălilor de curs ale facultății în onoarea profesorilor săi de prestigiu.

Ne face plăcere să vă invităm la festivitatea dedicată sărbătoririi a 150 de ani de la înființarea Facultății de Litere. Sperăm să ne bucurăm împreună de acest moment luni, 4 noiembrie, ora 12:00, în Aula Magna, Facultatea de Drept.

Afis festivitate

Vă așteptăm cu drag!

Program conferință The Traveller's Eye, 24-26 oct. 2013

SĂPTĂMÂNI PARE ȘI IMPARE ÎN ANUL UNIVERSITAR 2013-2014

Daniel Barbu la "Cafeneaua critică", joi 17 octombrie 2013

Talentship Lugera

The best gift for you this Christmas is to unlock your HR potential!

Apply here and you will definitely be on Santa's list :)

All the students are invited to apply for our 4th edition of Talentship.

If you are passionate, you love to discover and to learn about human resources and if you dream to be part of a great team, send us your CV with a motivational smart and catchy letter at talentship@lugera.ro.

Deadline 20 November.

The departments we search candidates for are Recruitment and HR Administration for our offices in Bucharest, Ploiesti, Brasov, Timisoara, Cluj Napoca, Iasi, Craiova and Sibiu.

Rules and details: www.lugera.ro/blog

Prelegere Prof. Eve Patten

LANSARE CARTE RALUCA MOISE

Anunț important - Cazare redistribuiri 2013

Luni, 7 octombrie a.c., ora 13:00,la Prodecanat, va avea loc ultima etapă a redistribuirii locurilor rămase libere în cămine. Se pot prezenta toți studenții interesați, care au cerere de cazare depusă (departajarea se va face după media din toamnă).

Înscrieri cursuri de certificare pentru profesia didactică, Nivelul I și II

Înscrierile studenților din anul I pentru cursurile de certificare în profesia didactică - Nivelul I și II, studii universitare de licență și masterat, se fac în conformitate cu anunțurile atașate: 

DESCHIDERE AN UNIVERSITAR
ȘCOALA DOCTORALĂ ANUL I

  • Fisier de tip .pdf ! ANUNȚ
  • SITE INTERNAȚIONAL DE ȘTIRI SPORTIVE RECRUTEAZĂ JURNALIȘTI/EDITORI ONLINE

    Denumire Job: Jurnalist/Editor online - Internship plătit 100 E/lună

    RESPONSABILITĂŢI/BENEFICII:

    - redactare şi editate articole
    - documentare şi sintetizare idei
    - respectare tehnici SEO
    - respectare termene de predare

    CERINŢE:

    - cunoştinte avansate de limba Franceză şi Engleză (scris, citit) - redactarea articolelor se va face în lb. Franceză.
    - pasionat/ă de sport şi dezvoltare personală 
    - capacitate de a sintetiza informaţia
    - bune abilităţi de organizare şi viteză de lucru
    - creativitate în scris, coerenţă, logică în gândire şi exprimare
    - cunoştinţe de SEO
    - editate poze basic (redimensionare, tăiere poze, etc)
    - pasionat/ă de Social Media (unele task-uri pot presupune promovarea sau interecţionarea pe Facebook, LinkedIn, Twitter, etc.)
    - reprezintă un avantaj experienţa anterioară în jurnalismul online sau blogging.

    CV-urile se pot trimite la adresa: communication@planetefemmes.com

    OPORTUNITATE DE INTERNSHIP: AMBASADA BRITANICĂ LA BUCUREȘTI

    Ambasada Britanică vine cu o ofertă de internship pentru studenţii care au absolvit facultatea, dar şi pentru cei care urmează în prezent cursuri de master/postuniversitare/doctorat etc. şi cărora orarul le permite să facă parte dintr-un program de pregătire profesională de circa opt ore/zi, timp de şase luni.

    Gasiţi mai jos anunţul Ambasadei, plus un document/eseu care trebuie completat de către cei interesaţi să participe la procesul de recrutare. Aplicaţiile se primesc până pe data de 11 octombrie. Programul este anual, iar o noua rundă de recrutare va avea loc cel mai probabil în a doua jumătate a lui 2014.

    Programul de internship este o oportunitate pentru cei interesaţi să lucreze într-un mediu internaţional extrem de dinamic, în limba engleză, pe subiecte care variază de la traduceri şi monitorizare de presă la organizare de evenimente de business sau comunicare.

    Pentru detalii, cei interesaţi pot scrie la bucharest.recruitment@fco.gov.uk.

    INVITAȚIE LA ASTRA FILM FESTIVAL 2013

    Dragi Studenți,

      Astra Film dorește să ofere studenților un pachet special în cadrul ediției aniversare AFF2013:

    - acces la sesiunile de masterclass
    - acces la Conferința România sub lupă
    - acces la Masa rotundă: 20 DE ANI DE FILM DOCUMENTAR ȘI DOCUMENTE VIZUALE
    - full pass (acces la toate proiecțiile, inclusiv cele speciale)

    Programul și formularul de înscriere le găsiți mai jos.

    Data limită a inscrierilor este 7 octombrie 2013.

    Vă așteptăm cu drag!

    Astra Film

    ANUNȚ EDUCAȚIE FIZICĂ

    ÎNDRUMĂTORI AN
    2013-2014

    SCRIITOAREA IRLANDEZĂ CECELIA AHERN, ÎN PREMIERĂ ÎN ROMÂNIA

    DOCTORAT 2013
    LISTELE CANDIDAŢILOR ADMIŞI SESIUNEA SEPTEMBRIE 2013 CU FRECVENŢĂ/BUGET

    FESTIVITĂŢILE DE DESCHIDERE PENTRU ANUL UNIVERSITAR 2013-2014 (PENTRU STUDENŢII DIN ANUL I) Marți, 1 octombrie 2013

    PROGRAMUL DE STUDIU SALA ORA
    Limba şi literatura română - Limbă şi literatură străină Amfiteatrul Odobescu 11:00
    Comunicare şi relaţii publice Amfiteatrul Bălcescu 11:00
    Studii europene Sala 117 11:00
    Ştiinţe ale informării şi documentării Sala 305 11:00
    Asistenţă managerială şi secretariat Sala 120 11:30
    Literatură universală și comparată – Limbă și literatură străină Sala 118 11:00

    ÎNSCRIERI ÎN ANUL UNIVERSITAR 2013-2014

    Pentru evitarea aglomeraţiei, studenţii Facultăţii de Litere (învăţământ cu frecvenţă - studii universitare de licenţă şi de master) sunt rugaţi să se prezinte pentru înscrierea în anul universitar 2013 – 2014 după următorul program:

    Anul de studiu Data Intervalul orar
    Anul III (toate programele) 1 octombrie 2013 10,00 – 15,00
    Anul II (toate programele) 2 octombrie 2013 10,00 – 15,00
    Anul I (toate programele) 3 octombrie 2013
    4 octombrie 2013
    10,00 – 15,00
    10,00 – 13,00

    MASTER 2013
    LISTE ADMISI / RESPINSI 

    Rezultatele concursurilor didactice din cadrul Facultatii de Litere

    Decernarea titlului de Doctor Honoris Causa domnului profesor dr. MARTIN MAIDEN de la Universitatea din Oxford

    Etapa actuala a Campaniei umanitare pentru doamna profesor Adela Rogojinaru

    Calendar concursuri didactice septembrie 2013

    ADMITERE LICENTA
    SESIUNEA SEPTEMBRIE 2013
    REZULTATE ADMITERE BUGET

    REZULTATE ADMITERE TAXĂ

    Repartizarea locurilor în cămin în cadrul Facultăţii de Litere în anul universitar 2013-2014

    ADMITERE LICENȚĂ
    SESIUNEA SEPTEMBRIE 2013

    Programul inscrieri: 3 - 10 septembrie, la Secretariat (10 - 14 de luni pana vineri 10 - 12 sambata duminica - nu se fac inscrieri)

    A doua etapă a tratamentului. Campania Salvăm un profesor, salvăm generații! la 10 luni de tratament

    Universitatea din Bucureşti a demarat în data de 5 septembrie 2012 campania umanitară Salvăm un profesor, Salvăm generaţii!, de strângere de fonduri pentru un membru marcant al comunităţii sale academice, doamna Adela Rogojinaru, conferenţiar doctor la Facultatea de Litere. Doamna Adela Rogojinaru a fost diagnosticată în aprilie 2012 cu melanom malign cu metastaze, cea mai severă formă de cancer de piele. Cu mare întârziere de la momentul diagnosticării şi din cauza costurilor mari de spitalizare şi tratament, doamna Adela Rogojinaru a început efectiv tratamentul în 10 septembrie 2012, într-un stadiu deja avansat al bolii, în care starea de sănătate i se deteriorase alarmant. Cumpărarea tratamentului cu vemurafenib (Zelboraf), un citotastic de ultimă generație, o parte din costurile de spitalizare, ca și alte costuri medicale, au fost posibile prin campania de strângere de fonduri iniţiată de Universitatea din Bucureşti.

    După 10 luni de tratament cu vemurafenib (Zelboraf), s-a instalat rezistența la tratament, așa cum arată majoritatea studiilor clinice desfășurate. Este astfel recomandată întărirea răspunsului imunitar antitumoral cu ipilimumab (Yervoy, sub denumirea comercială). Acest tratament se aplică în patru reprize, prin perfuzie, iar gramajul tratamentului se stabilește în funcție de greutatea corporală a pacientului.În tratamentul cu Yervoy se folosește doza de 10 ml x 5 mg, iar un flacon cu dozajul acesta costă aproximativ 19.650 de lei. Conform greutății doamnei profesoare, costul total al tratamentului este de aproximativ 58.000 de euro.

    *

    Campania umanitară Salvăm un profesor, salvăm generaţii!, iniţiată de Universitatea din Bucureşti pentru doamna conferențiar Adela Rogojinaru, continuă prin apelul către publicul larg, către întreg mediul academic, către specialiştii din domeniu, către mediul de afaceri, către foştii săi studenți, precum şi către toţi cei care pot susţine, cu orice contribuţie financiară, continuarea tratamentului. Precizăm că aceste tratamente pentru melanom malign sunt de ultimă generație și singurele care asigură șanse de supraviețuire în cazul acestei maladii extrem de virulente, pentru care nu au existat terapii specifice eficace în ultimii treizeci de ani.

    În această perioadă de dialog ne-am bucurat de solidaritatea Dumneavoastră prin mesajele exprimate, dar, mai ales, prin acţiunile concrete materializate de bilanţul de acum. Acest fapt nu ar fi putut avea loc dacă nu ar fi existat credinţa în cauza că salvarea unui profesor de valoare înseamnă mai multe generaţii îmbogăţite prin cunoaştere. Doamna conferențiar Adela Rogojinaru a fost liantul acestei unităţi de gând şi acţiune şi de aceea, pentru ea, va trebui să definim mai departe efortul nostru, pentru ca, odată revenită la catedră, să putem spune că am luat şi noi parte la lupta ei de supraviețuire având credința că ” Salvăm un profesor, salvăm generaţii!”.

    Mulţumim din suflet tuturor persoanelor care au donat, care sunt alături de doamna profesoară în aceste momente: ASOCIAȚIA ANOTHER CHANCE, ASOCIAŢIA NOCTILUCENT, BANCA TRANSILVANIA (Agenţia Universitate), BRITISH AMERICAN TOBACCO, CABINET STOMATOLOGIC DR DIACONU SRL, DC COMMUNICATION S.R.L., ECHIPA DE PR, EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association), colectivul profesoral de la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA, FARMEXIM S.A, FUNDAŢIA ART PRODUCTION (JTI ROMÂNIA), FUNDAŢIA CARITAS GRECO-CATOLIC,, FUNDAȚIA THE GROUP,FUNDAȚIA INES, GELID ACTUARIAL COMPANY S.R.L., SC SCO GENERAL SERVICES, GERMANOS TELECOM ROMÂNIA S.A., IMAGE PUBLIC RELATIONS SRL, S.C. LINKS ASSOCIATES S.R.L., MANOO ATELIER SRL-D, MCCANN ERICKSON PR ROMÂNIA, MORE MARKETING SOLUTIONS SRL, NUTRIVITA S.R.L, OPTIMCORE CONSULTING, PATRIARHIA ROMÂNĂ FILANTROPIA, PERFECT LTD CO, PRIMATEHNIC SERVICE S.R.L., PRISTOP D. O. O., SC PROTMED IMPEX SRL, RINYA CONSULTING TRAINING SRL, SC SCO GENERAL SERVICES, SENSIBLU, SYNERGY COMMUNICATIONS SRL, TUDOR TEHNICA MEDICA RO BUCURESTI,UNITED MARKETING PARTNER, UNITED MEDIA CORPORATION.

    Parteneri ai campanieiSalvăm un profesor, salvăm generaţii! sunt Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer din România şi Samdam Solutions S.R.L.

    Ne puteţi ajuta şi sprijini apelând la următoarele modalităţi de donaţie.

    Prin Internet Banking, în conturile:

    • CONT LEI: RO19INGB0000999903185855;
    • CONT EURO: RO12INGB0000999903185496;
    • CONT DOLARI: RO96INGB0000999900893814.

    Prin ordin de plată, aceleaşi conturi, dar adăugând următoarele informaţii:

    Titular de cont: Lucia Astratinei

    CNP 2890314460024

    COD SWIFT: INGBROBU

    Banca ING BANK N.V. Amsterdam – Sucursala Bucureşti, Bd. Iancu de Hunedoara nr. 48, Sector 1, 011745, Bucureşti, România.

    La Facultatea de Litere şi un punct fix pentru strângerea fondurilor. Donaţiile se pot face în fiecare zi, în intervalul 9:00 - 16:00, la Departamentul ID al Facultăţii de Litere (Str.Edgar Quinet, nr. 5-7, aripa stângă). Persoana de contact este Izabela Nidelea, secretar departamentul de Ştiinţe ale Comunicării, Facultatea de Litere, 021-3146177.

    Prin PayPal: Începând cu data de 19 septembrie 2012, sistemul de donaţii prin pay pal a devenit activ. Accesaţi http://www.media.unibuc.ro/ şi, pe pagina principală a site-ului, în partea dreaptă sus veţi regăsi iconiţa pay pal pe care puteţi da click şi aduce contribuţia voastră pentru doamna profesoară.

    Orice contribuţie financiară este binevenită. Vă suntem recunoscători pentru implicare şi vă vom ţine la curent cu evoluţia stării de sănătate a doamnei profesor Adela Rogojinaru.

    Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.media.unibuc.ro, secţiunea Campanii sau pagina de Facebook: https://www.facebook.com/CampanieUmanitaraPentruAdelaRogojinaru.

    **

    Adela Rogojinaru este doctor în filologie, conferenţiar universitar la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucureşti, director al Departamentului de Ştiinţe ale Comunicării, şef de colectiv la specializarea Comunicare şi Relaţii Publice. Pe lângă experienţa didactică de peste 25 de ani, deţine expertiză în programe ale Uniunii Europene, are experienţă internaţională în domeniul Relatiilor Publice şi Comunicării Organizaţionale şi este autor şi coordonator al unor volume de profil.Este director executiv al EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association), fost vice-președinte și preşedinte al secţiei de Comunicare Strategică şi Organizaţională a ECREA (European Communication Research and Education Association), membru în Juriul de Onoare al ARRP (Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice), membru al ICA (International Communication Association) şi membru al IAMCR (International Association for Media and Communication Research).

    Portofoliul profesional al Adelei Rogojinaru include și contribuţii de referinţă în reforma politicilor educaţionale. Cel mai tânăr şef de secţie al reînfiinţatului Institut de Ştiinţe ale Educaţiei de la începutul anilor 1990, apoi expert în politici educaționale în cadrul Ministerului Educației, a fost autorul unor iniţiative vizionare de excepţie în modernizarea formării profesionale din România, la nivel european şi internaţional. Succesul programului Uniunii Europene Phare VET din România i se datorează în cea mai mare măsură.

    Persoana de contact: Raluca Moise, coordonator al campaniei umanitare pentru strângere de fonduri, raluca.moise@unibuc.eu, 0721985429.

    ADMITERE LICENȚĂ
    SESIUNEA IULIE 2013
    CRP - IFR 

    ADMITERE LICENȚĂ
    SESIUNEA SEPTEMBRIE 2013 

    Calendar sesiune de admitere SEPTEMBRIE 2013

    CAZARE STUDENTI ANUL I


    Apel umanitar

    apel

    CIFRELE DE ȘCOLARIZARE
    pentru studii universitare de licență în anul universitar 2013 - 2014

    repartizare

    TABERE 2013 - REPARTIZARE

    Distribuirea locurilor în tabere se va face miercuri, 10 iulie 2013, de la ora 12,00, la Sala 120.

    ANUNŢ SELECŢIE PARTENER ONG PENTRU PROIECT POSDRU AXA PRIORITARĂ 2, DMI 2.1

    ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI PENTRU PROIECT POSDRU AXA PRIORITARĂ 1, DMI 1.2

    Internship - Guvernul Romaniei

    Guvernul României organizează primul program oficial de internship la Palatul Victoria. Programul subliniază nevoia de personal tânăr în administrația publică centrală şi locală, care să vină cu idei noi pentru îmbunătățirea calității sistemului administrativ din țara noastră. Este o oportunitate unică pentru a dobândi experiență profesională și pentru dezvoltarea aptitudinilor necesare în actul de guvernare. Acest program este gândit în așa fel încât tinerii să înțeleagă mecanismul de funcționare din interiorul Guvernului în vederea integrării lor ulterioare în sistem.

    Stagiile de internship desfășurate la Palatul Victoria se întind pe durata a două luni (15 iulie – 15 septembrie) și sunt neremunerate. În acest interval, stagiarii lucrează respectând programul de lucru al departamentului în care sunt repartizați, în general între intervalul orar 09.00 – 17.00, de luni până vineri. Fiecare stagiar se află sub responsabilitatea unui îndrumător direct, acesta acționând ca un mentor. Menționăm faptul că specializările care se regăsesc în cadrul programului de internship sunt vaste: de la relații publice, drept, relații internaționale, științe politice, la elemente de IT. Studentul își poate alege compartimentul în funcție de calificarea lui.

    Este un prilej unic pentru cei care își doresc cu adevărat să profeseze pe viitor în acest domeniu. Pentru informații suplimentare puteți accesa pagina oficială a Programului de Internship (http://internship.gov.ro) sau puteți transmite eventualele întrebări prin e-mail către adresa internship@gov.ro. Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 1 iulie 2013.

    Regulament intern de concurs pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare vacante

    Cursuri optionale Romana-Limba straina, anul III 2013-2014

    Cursuri optionale Romana-Limba straina, anul II 2013-2014

    Propuneri de practică: AIESEC și Cambridge Teaching

    Rezultatele selecției Erasmus 2013

    Broșură programe de licență

    Ghid admitere 2013

    Lansarea selectiei ERASMUS pentru anul universitar 2013-2014

    Campanie Umanitară
    "Viață pentru Gabriel"

    Burse Erasmus 2013 - 2014

    Campanie Umanitară
    "Viață pentru Gabriel"

    Ghidul studentului

    Regulament pentru prevenirea fraudelor intelectuale/ academice ale studentilor

    MESAJ DE SOLIDARIZARE CU MIRCEA CĂRTĂRESCU

    Cursuri de certificare pentru profesia didactică - MASTERAT

    Centrul Studenţesc de Cercetare al Facultăţii de Litere caută stagiari interni!

    Comunicare și relații publice – învățământ cu frecvență redusă

    Începând cu anul universitar 2012-2013, specializarea Comunicare și relații publice ID de la Facultatea de Litere intră în procedură de lichidare.

    Pentru cei care ar fi dorit să devină studenți la specializarea Comunicare și Relații Publice ID, Facultatea de Litere oferă posibilitatea înscrierii la Comunicare și relații publice – învățământ cu frecvență redusă (IFR).

    Structura instituțională care administrează această formă de învățământ este Centrul de suport local pentru IFR al Facultății de Litere, având în prezent aproximativ 700 de studenți și un colectiv didactic format din 73 de coordonatori de disciplină și tutori. Particularitatea acestei forme de învățământ constă în facilitarea ritmului personal de învățare și a muncii individuale, asistate și evaluate continuu de tutori. Autoinstruirea se realizează pe baza unui suport bliografic și informativ distribuit fiecărui student. Oferta didactică este permanent îmbogățită și permite în prezent modalități de învățare electronică datorită bibliotecii electronice și a e-forumurilor din campusul virtual.

    Candidații la specializarea Comunicare şi relații publice (frecvență redusă) vor fi admişi în ordinea descrescătoare a mediei aritmetice calculate pe baza următorului algoritm:

    • nota probei scrise la Limba şi literatura română de la bacalaureat reprezintă două treimi din media de admitere;
    • media celorlalte probe scrise de la bacalaureat reprezintă o treime din media de admitere.

    Propuneri teme pentru lucrări de gradul I

    Prof. Nicoale Saramandu

    1. Părţile de vorbire flexibile. Definire şi clasificare
    2. Părţile de vorbire neflexibile. Definire, clasificare, utilizare.
    3. Statutul numeralului în limba română.
    4. Categoria intensităţii. Procedee literare şi populare.
    5. Locuţiunile şi relaţiile cu alte tipuri de sintagme.
    6. Specificul flexiunii pronominale.
    7. Predicatul nominal şi propoziţia predicativă.
    8. Poziţia sintactică de subiect.
    9. Predarea complementelor necircumstanţiale.
    10. Organizarea diatezei şi predarea sa în şcoală

    În atentia studentilor din facultatile partenere în cadrul sistemului de credite de suport interdisciplinar

    Studentii din facultatile partenere: Facultatea de Filosofie, Facultatea de Istorie, Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala si Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea din Bucuresti, pot opta pentru orice cursuri din programele de studii de licenta ale Facultatii de Litere:

    Îi rugam pe cei interesati sa consulte planurile de învatamânt afisate pe site. Informatii suplimentare se pot obtine de la secretariatul facultatii (Secretar Sef: Gabriela Dena; tel. 021 313 88 75).

    Contact

    Adresa: Str. Edgar Quinet, nr. 5-7, Sector 1, Bucureşti.
    Tel: 004 021-313.88.75; 004 021-314.35.08/2141, 2143, 2278
    Email: litere@g.unibuc.ro
    web: litere.ro




    Pagină actualizată la 07 Aprilie 2014.