Centrul de cercetare pentru Geologia zăcămintelor de cărbuni și protecţia mediului

Centrul de Cercetare pentru Geologia Zăcămintelor de Cărbuni și Protecţia Mediului a fost fondat de către regretatul Profesor Dr. Nicolae Țicleanu. Este un grup de cercetare axat pe studiul Geologiei si Paleontologiei domeniilor continentale de toate vârstele, de la Paleozoic la Cuaternar. Grupul este centrat în jurul Departamentului de Geologie, Facultatea de Geologie şi Geofizică a Universității din Bucureşti. Centrul se mândreste în a-și face datoria într-o ţară care este o adevărată "comoara" pentru Geologia zăcămintelor de cărbuni, Ştiinţa Mediului şi Paleobotanică și Paleozoologie.

Materialul fosil care face obiectul cercetării este de regulă colectat din România, dar centrul studiază și material de provenienta străină. Membrii Centrului sunt cadre didactice și cercetători de la Facultatea de Geologie și Geofizică ai Universității din Bucureşti, absolvenţi şi studenti ai Universității din Bucureşti. Studiile întreprinse sunt: geneza zăcămintelor de cărbuni, cartare, sedimentologia și petrografia cărbunilor, Paleobotanică, Palinologie, Paleozoologie.

Echipamentul de cercetare al Centrului este de ultimă generație: microscoape cu lumină transmisă și fluorescență (Carl Zeiss), lupe binoculare (Carl Zeiss), stație grafică pentru procesarea imaginilor de microscopie, laborator de analize paleobotanice și palinologice (nișă chimică pentru acizi puternici, centrifugă, echipamente cu ultrasunete), aparatură foto pentru micro- și macrofotografiere, stație GPS, desktopuri și laptopuri, etc. De asemenea, centrul dispune de o bibliotecă importantă de Geologie, Geologia cărbunilor, Paleobotanică și Palinologie.

Centrul este situat în cadrul Departamentului de Geologie, Laboratorul de Paleontologie, Bulevardul Bălcescu Nr 1, etajul al II, cladirea principală a Universității din Bucureşti (Piața Universității).

Membri ai CCGZCPM

1. Prof. Dr. habil. ing. Mihai E. POPA, directorul Centrului;
  2. Conf. Dr. ing. Doru BADESCU, directorul executiv al Centrului.

Pagină actualizată la 20 Februarie 2017.