12BG/2016

 

Initierea unei noi game de produse fitoterapeutice in portofoliul de produse al companiei S.C. PlantExtrakt SRL

  

Coordonator proiect: Universitatea din Bucuresti/Facultatea de Biologie/DBBM

Prof. Dr. Anca Dinischiotu 

Telefon: 021.318.15.75/int 105

Fax: 021.318.15.75/int 103

E-mail: ancadinischiotu@yahoo.com

 

Partenerii implicati în proiect:

1. Universitatea de Vest „Vasile Goldiş”, Arad (Responsabil: Prof. Dr. Anca Hermenean)

2. S.C. PlantExtrakt S.R.L., Cluj (Reprezentat: Igor Kiril Peev)

 

Autoritate contractanta din Romania: UEFISCDI

Codul proiectului: PN-III-P2-2.1-BG-2016-0100

Tipul si numarul proiectului: Bridge Grant; 12BG/2016

Titlul proiectului:  Initierea unei noi game de produse fitoterapeutice in portofoliul de produse al companiei S.C. PlantExtrakt SRL

Acronim:  IMUNOPLANT

Durata: 24 luni

Bugetul alocat de catre UEFISCDI: 460000 RON

Bugetul total al proiectului: 460000 RON

 

Rezumat

PlantExtrakt este o companie cu peste 20 de ani de experiență în prelucrarea plantelor medicinale pentru realizarea de preparate fitoterapice, gemoterapice şi medicamente homeopatice. Fluxurile de producţie şi control al calităţii sunt certificate GMP. Prin prelucrare în stare proaspată şi extracţie la rece (metoda de fabricaţie Plantextrakt) se păstrează nealterat fitocomplexul responsabil de acţiunea terapeutică. Compania produce în jur de 650 de tipuri diferite de tincturi mamă, din care doar 27 sunt comercializate ca atare pe piață, restul fiind utilizate ca materie primă la fabricarea preparatelor homeopate. Altfel, compania a planificat deschiderea unei linii de produse fitoterapeutice de tincturi mamă cu activitate terapeutică antioxidantă și antiinflamatoare în patologii specifice de organ. PlantExtrakt deține tehnologia completă de producție a acestor tincturi și echipamente de caracterizare chimică, dar nu are capacitatea de a testa proprietățile biologice a acestor produse fitoterapeutice în laboratoarele proprii. Obiective: selectarea tincturilor mamă antioxidante din gama de tincturi produse de PlantExtrakt; deschiderea unei linii de produse fitoterapeutice prin producția si validarea primului produs destinat terapiei inflamației intestinale; promovarea noii linii de produse fitoterapeutice; dezvoltarea abilităților practice ale studenților/doctoranzilor. Impact: Inițierea unei noi linii de produse fitoterapeutice, prin producerea, testarea, validarea si promovarea noului produs destinat terapiei inflamației intestinale, considerăm că va aduce un impuls de piață gamei de produse tincturi mamă a companiei. Estimăm că vânzările acestor extracte vor crește cu 10-20 % anual, încă de la lansarea pe piață. Astfel vor contribui atât la creșterea cifrei de afaceri realizate de gama de produse Tincturi mamă, cu cca 10 %, cât și la cifra de afaceri generală a firmei cu 2-5 %. 

 

Obiectivele proiectului

  • selectarea tincturilor mamă antioxidante din gama de tincturi produse de PlantExtrakt;
  • deschiderea unei linii de produse fitoterapeutice prin producția si validarea primului produs destinat terapiei inflamației intestinale; 
  • promovarea noii linii de produse fitoterapeutice;
  • dezvoltarea abilităților practice ale studenților/doctoranzilor.

 

Rezultate estimate

  • noi linii de produse fitoterapeutice – tincturi mamă antioxidante si antiinflamatoare;
  • formarea studenților și doctoranzilor din domeniul farmaciei și biologiei pentru tehnologia de producție a tincturilor mamă;
  • diseminarea rezultatelor proiectului in reviste indexate ISI;
  • diseminarea rezultatelor proiectului in cadrul unor conferinte nationale si internationale cu impact stiintific crescut;
  • organizarea de conferinte la Cluj-Napoca, Bucuresti si Arad de promovare a noului produs fitoterapeutic.

 

  

 

 

Pagină actualizată la 06 Decembrie 2016.