Dr. C.M. Niculae
(Cornel Mironel NICULAE)


me in 2006

   

Domenii de interes: dinamica neliniara, electronica fizica, electronica, bioinformatica, robotica, inteligenta artificiala, predarea stiintelor (in principal a fizicii).

Am ajuns la dinamica sistemelor neliniare studiind proprietatile dinamice ale unei capcane de radiofrecventa (rf) neortodoxa: capcana hexapolara. Prima intrebare pe care mi-am pus-o in legatura cu sistemele de rf care asigura confinarea particulelor cu sarcina a fost: Care este mecanismul prin care este asigurata aceasta confinare?

Pentru a raspunde simplu la aceasta intrebare am explorat toate metodele mecanicii clasice si m-am perfectionat in studiul sistemelor neliniare.

In domeniul capcanelor de rf mi-am pus intrebarea: Exista vreo capcana cu doar doi electrozi?

Raspunsul experimental a fost da. Un astfel de sistem vedeti in figura de mai jos.

Capcana de rf cu doar doi electrozi

Capcana de rf cu doar doi electrozi ce prezintă termen hexapolar.

În figură, între electrozii de cupru observăm particulele stocate, de culoare rosu aprins (în acest caz, pudră de cretă), care sunt iluminate cu un pointer laser. Lucrare de laborator la cursul de Electronică Fizică.

 Cum am ajuns la capcana hexapolara de rf?

Simplu am analizat termenii armonici ai unui model teoretic care aproximeaza sistemul cu doi electrozi din figura de mai sus. Dupa termenul dipolar, primul termen important era termenul hexapolar.

A urmat firesc intrebarea: cum arata un dispozitiv electronic care aproximeaza foarte bine campul hexapolar?

Asa a inceput acest periplu fascinant in studiul sistemelor neliniare.

Fiecare dintre noi posedam un domeniu nativ tare. La mine a fost programarea. Sunt un nativ programator. Nu este nimic mai fascinant pentru mine decat un sistem nou de studiat in care sa-mi folosesc la maxim acest dar.

Pentru mine a scrie cod intr-un limbaj oarecare de programare, este precum capacitatea de versificare a unui poet. 

The art of asking questions is one of the basic skills of good teaching.

Socrates

Teacher - in action 

Cum am ajuns sa fiu pasionat de educatie?

Daca as fi fost intrebat la inceputul carierei daca doresc sa fiu profesor, raspunsul ar fi fost:
— NUUU. Nici vorba. 

Atunci cum se face ca am ajuns sa ma pasioneze acest lucru? Simplu, istoria personala m-a dus la facultatea de fizica.

In 1990 am inceput o cariera didactica pentru care credeam sincer ca nu sunt facut. In mai mult de 20 de ani de munca asidua am descoperit mai intai dificultatile acestei meserii, apoi au urmat succesele minore si, in sfarsit, au urmat satisfactiile.

Care sunt aceste satisfactii?

Celor care nu sunt familiarizati cu aceasta activitate, pe care o consider "apostolica", le reamintesc urmatoarele: Atunci cand un elev/student al tau are rezultate f. bune, majoritatea oamenilor considera ca rezultatul este datorat in principal celui care studiaza. Daca insa elevul/studentul are rezultate slabe, atunci aceeasi societate considera ca de vina este profesorul. Prin urmare "dascalul" are mici sanse ca societatea sa-i recunoasca meritelor personale (vezi spre exemplu aici, sau Fisier de tip .pdf ! aici).

De aceea aceasta meserie este ingrata. Acesta este motivul principal pentru care meseria de profesor nu este cautata nicaieri.

Ei bine satisfactiile trebuie sa le pescuiesti. Ai nevoie de talent, de noroc si perfectionare la nivel de arta.

Raspunsul la intrebarea de mai sus sta in comunicarea cu principalii parteneri la procesul educativ. Cand un profesor vede in ochii unui copil uimirea unei descoperiri, sau satisfactia unei reusite personale, va fi si el multumit. Bob cu bob aceste nestemate, singurele, dau energie motorului psihic si face posibila continuare aceste activitati apostolice.

Pentru un profesor intrarea intr-o clasa este intru totul analoga cu intrarea actorului pe scena. Timp de 50 minute trebuie sa arzi la luminile rampei (ochii audientei). Trebuie sa dai ce ai mai bun. Trebuie sa convingi. Trebuie sa dai modele umane, indiferent de disciplina pe care o predai.

Celor care dau vina exclusiv pe profesor le dau urmatorul sfat:

Incercati sa explicati ceva unei audiente necunoscute. Daca ati reusit, mai incercati. Daca nu ati reusit, mai incercati. Dupa ce veti face acest lucru de 100 de ori, poate veti intelege.

Pana atunci incercati sa nu-i judecati pe profesori!

* * *

Page rank www.unibuc.ro Check PageRank

...

 

.

 




Pagină actualizată la 15 Decembrie 2016.