eduVision 2020

The Initiative eduVision 2020 for the Integration of School Education into the Information Society

SCHIMBĂRI: Se schimbă lumea, se schimbă mintea noastră, mintea copiilor noştri se schimbă şi ea, se schimbă ştiinţele, teoriile, metodele şi tehnicile de investigare, educaţia noastră se schimbă mereu, profesiile şi locurile de muncă ale oamenilor sunt într-o continuă schimbare, se schimbă mentalităţi, religii şi filosofii, se schimbă mijloacele de transport şi de comunicaţii, se schimbă infrastructura şi relieful, se schimbă OMUL. E bine sau e rău?

http://www.agora.ro: "Proiectele de e-Learning CNIV şi ICVL sprijină Iniţiativa eduVision 2020" (22 oct. 2011)

eduVision 2020, 1st ed., Palace of the Parliament, 2011,

Biblioteca Școlară Virtuală - Platforma școlară de e-learning

PROIECT naţional de E-learning: Art. 70 alin. (2) Se înființează Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma școlară de e-learning, care includ programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare. (LEN-Legea educatiei naţionale, nr. 1/2011).

Cum invatam?

 

Shaping the vision of education: eduVision2020 - http://www.eduvision.ro/

  • The transition to the Information Society issues a double challenge to the education systems around the world: on the one hand, IT&C offers the opportunity to use new pedagogical methodologies that increase the effectiveness of teaching, learning and knowledge assesment; on the other hand, schools have to prepare learners for complete integration in the Information Society.
  • Given the major impact that this transition process begins to have on modern civilization and recognizing the significant pressure on education systems worldwide, the eduVision 2020 Conference launches the Initiative eduVision 2020. The Initiative welcomes all public, private and non governmental actors that have relevant activity in the integration of IT&C in school education.
eduVision 2020, 1st ed., Palace of the Parliament, Sept. 16th-17th 2011,

eduVision2020 1st edition - sept. 2011

Source: http://www.eduvision.ro/

IMAGINI: LINK

M. Vlada, eduVision2020 1st edition - sept. 2011

M-Vlada-eduVision 2020

 

"Inițiativa eduVision 2020 va susţine proiectul național de eLearning", http://www.agora.ro/ | "Inițiativa eduVision 2020 – un răspuns la provocările tranziției la Societatea Informațională", http://www.agora.ro/

"Iniţiativa eduVision 2020 recunoaşte, susţine şi îşi însuşeşte principiile şi obiectivele stabilite în cadrul procesului multi-partenerial desfăşurat în cadrul Summit-ului Mondial privind Societatea Informaţională, precum şi pe cele stabilite în cadrul Agendei Digitale 2020 a Uniunii Europene."

"One of the major challenges posed by complex IT projects is the impact of the project itself on its environment. The project itself will change its own initial requirements, underlining its characteristics of dynamicity and open-ending. A complex project should therefore consider, even from its inception, to have change management as one of its work packages. The analysis of initial processes and of the resulting processes is a mandatory phase in the preliminary (general) analysis." Stefan Morcov, ICVL 2011

http://eduvision.ro/: Lucrări ICVL publicate în ediţia specială din 2012/nr. 1 ”Computer Science for Future Education” a revistei IJCSRA (International Journal of Computer Science Research and Application)

Complexitatea procesului de invatare | Complexity of learning process

De-a lungul vremii, în toate domeniile ştiinţifice se schimbă teoriile, metodele şi tehnicile de investigare, de aceea dinamica cunoaşterii umane influenţează dezvoltarea generală a societăţii umane. Pentru a obţine evoluţie şi eficienţă în viaţa sa, omul trebuie să se adapteze continuu la aceste schimbări ale cunoaşterii. În domeniul educaţiei, şi în special al învăţării şi perfecţionării, apariţia de noi tehnologii ale informaţiei şi comunicării (TIC), îmbunătăţirea teoriilor pedagogice şi psihologice, obligă pe elevi/studenţi, profesori, părinţi şi pe specialişti, să se adapteze la aceste schimbări.

Masa multi-touch

Ce fac elevii şi studentii? Ce fac profesorii şi părinţii? Ce fac specialiştii? Ce fac guvernele ţărilor? (M. Vlada, eduVision2020, 1st Edition, sept. 2011)

Ref.: http://mvlada.blogspot.com

 

Improve your brain health and performance

Build your Personalized Training Program

  •     Enhance memory and attention
  •     Web-based personalized training program
  •     Track changes in brain performance

Source: http://www.lumosity.com/app/v4/personalization

CONNECTING EDUCATION & TECHNOLOGY:http://edudemic.com

Improve your brain health and performance

Digital interaction and mind of children | Interactiunea digitala si mintea copiilor

To promote new ocupations: instructional designer, e-Learning developer

"Mintea copiilor nostri s-a schimbat; avem de-a face cu o noua generatie, care a crescut interactionand permanent cu mijloacele digitale. O astfel de interactiune digitala schimba mintea, prin urmare in scoli avem o minte diferita de mintea copilului de dinainte
• Trebuie sa tinem seama de aceste caracteristici, trebuie ca oferta scolii sa se potriveasca cu mintea acestui copil
• Prima asteptare a noilor minti este urmatoarea: sa aiba acces rapid la o cantitate foarte mare de informatie media. Comparam acum asteptarile lor cu manualele scolare: sunt ele multimedia, sunt ele bogate in informatie, sunt ele usor accesibile? Avem deja o prima discrepanta.
• A doua asteptare a noii generatii de copii: Daca va uitati pe retelele de socializare pe care sunt tinerii, o sa vedeti ca ei contribuie la productie, cu e-continut. Este scoala un loc in care pot contribui cu e-content? Nu, ei pot doar asculta, pot doar invata, dar nu si contribui. Este o setare care incepe sa se produca si de care trebuie sa tinem seama.
• A treia asteptare: tinerii vor sa isi personalizeze produsele sau serviciile. Telefonul vor sa sune intr-un fel, sa arate intr-un fel, calculatorul la fel, conturile de pe retelele sociale sunt si ele personalizate. Isi pot personaliza modul in care invata in scoala?
• Avem aceste asteptari si, pe de alta parte, un mediu care nu le permite sa isi personalizeze modul de invatare.
Deci avem o discrepanta majora intre mintea generatiei digitale si modul in care a fost construita invatarea. Este o disonanta in modul in care a fost construita scoala si aceasta minte. Mintea s-a format din interactiunea zilnica cu aceste mijloace digitale. Cu aceasta minte ei vor judeca profesorii, manualele, scoala. Scoala trebuie sa se recalibreze. Solutiile sunt calea de a sincroniza scoala cu mintea aceasta.
"

Mircea Miclea (Palace of the Parliament, Sept. 16th-17th 2011, eduVision2020, www.eduvision.ro - Shaping the vision of education)

Ref.: http://mvlada.blogspot.com

 

 Predicting the Future of Computing: "Readers are invited to make predictions and collaboratively edit this timeline, which is divided into three sections: a sampling of past advances, future predictions that you can push forward or backward in time (but not, of course, into the past), and a form for making and voting on predictions." The New York Times

Propose the following (Vlada 2005):

  • MODELING = KNOWLEDGE +  REPRESENTATION               
  • LANGUAGES =  PROCESSING  + INTERPRETATION
News 2012 - University of Sussex: "Anthropomimetic" Robot (Robotul antropomimetic) - LINK-video.
University of Sussex-Robotul antropomimetic

Tehnologia secolului 21

IBM PureSystems - sistemele de calcul noi de tip „sisteme expert integrate”.

- Design „Scale-In”: Integrează servere, sisteme de stocare şi reţele de calculatoare.
- Modele de expertiză: IBM încorporează expertiză tehnologică şi industrială prin intermediul aplicaţiilor software.
- Integrare cu mediul „Cloud”: Sistemele din familia PureSystems sunt create pentru mediul „Cloud Computing”.
Detalii:
http://www.agora.ro/stire/ibm-lanseaza-o-noua-era-a-sistemelor-de-calcul
http://www-03.ibm.com/press/us/en/presskit/37378.wss

 

 

 

 

 

 

Pagină actualizată la 01 Decembrie 2012.