Căutare
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Simpozionul „CHIMIA – prieten sau dușman?!”, ajuns la cea de-a XII-a ediție

Simpozionul „CHIMIA – prieten sau dușman?!”, ajuns la cea de-a XII-a ediție
Loading Map....

Date/Time
Date(s) - 12.05.2018
12:00 am

Location
Facultatea de Chimie

Categories No Categories


Sâmbătă, 12 mai 2018, Facultatea de Chimie a Universității din București și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, în colaborare cu Rectoratul Universității din București, Societatea de Chimie din România și Asociația Profesorilor de Chimie din București, organizează a XII-a ediție a Concursului de referate și comunicări științifice pentru elevi și profesori din învățământul preuniversitar „CH3IMIA – prieten sau dușman?!”.

Anul acesta, concursul la disciplina chimie este destinat atât elevilor din învățământul gimnazial, cât și celor din învățământul liceal, și are ca obiective stimularea abilităților de comunicare orală și scrisă, dezvoltarea gândirii științifice, stimularea creativității, cultivarea și dezvoltarea spiritului de competitivitate și fair-play, dezvoltarea capacității de cooperare între elevi. În cadrul simpozionului se desfășoară și o secțiune de comunicări științifice adresată profesorilor din învățământul preuniversitar. Elevi și cadre didactice din 24 de județe vor lua parte la această ediție

Echipele participante la secțiunile pentru elevi sunt formate din câte 2 elevi coordonați de profesori îndrumători. Elevii prezintă în fața comisiilor alcătuite din cadre didactice ale Facultății de Chimie lucrări științifice/proiecte pe o temă propusă de ei și avizată de către profesorul coordonator. Tema aleasă trebuie să pună în evidență elemente ale cercetării în domeniul chimiei și ale dezvoltării creativității elevilor.

Concursul este organizat pe trei secțiuni: „Secțiunea I pentru elevii din învățământul gimnazial”, în cadrul căreia sunt 24 de lucrări înscrise, „Secțiunea II pentru elevii din învățământul liceal”, cu 64 de lucrări înscrise, și „Secțiunea III pentru profesorii din învățământul preuniversitar”, la care au fost înscrise 15 lucrări.

Ierarhizarea lucrărilor științifice se va realiza pe baza unei grile de evaluare care are următorii indicatori: rigoarea științifică a conținutului, modul de redactare (originalitate în alegerea temei, structura logică, interpretarea fenomenelor, bibliografie), expunere și argumentare (limbaj de specialitate, capacitate se sinteză, de analiză, argumentare, expresivitatea prezentării și capacitatea de a susține o dezbatere), consistența suportului de susținere a comunicării, metodele de cercetare folosite și abilitățile formate, creativitate, răspunsul la întrebările adresate de către membrii comisiei de evaluare. Premii, mențiuni și mențiuni speciale vor fi acordate de Facultatea de Chimie – Universitatea din București și Societatea de Chimie din România pentru fiecare secțiune.

Mai multe detalii despre simpozionul „CH3IMIA – prieten sau dușman?!” pot fi accesate aici.