Căutare
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Workshop-ul „Tradițional și modern. Universul animației Ghibli și valorile familiei în Japonia contemporană”

Workshop-ul „Tradițional și modern. Universul animației Ghibli și valorile familiei în Japonia contemporană”
Loading Map....

Date/Time
Date(s) - 05.10.2018
5:00 pm

Location
Facultatea de Istorie

Categories No Categories


Vineri, 5 octombrie 2018, Facultatea de Istorie a Universității din București, prin programul masteral Istoria Ideilor, Mentalităților și Culturii de Masă, în parteneriat cu Biblioteca Centrală Universitară „Carol Iˮ, organizează workshop-ul academic cu tema Tradițional și modern. Universul animației Ghibli și valorile familiei în Japonia contemporană. Evenimentul va avea loc în Sala de Lectură – Periodice a Facultății de Istorie (Bd. Regina Elisabeta, nr. 4-12).

Workshop-ul va fi susținut de dr. Maria Grajdian, profesor asociat al Universității din Hiroshima, School of Global Humanities and Social Sciences. Reputată specialistă în Popular Culture, cu studii în cultura și civilizația japoneză, dar și o foarte bună cunoscătoare a fenomenelor culturale, cu predilecție a anime-urilor, dr. Grajdian este autoarea unor lucrări dedicate animației japoneze, printre care Takahata Isao, Frankfurt am Main: Peter Lang Press, 2010; Flüssige Identität: Die postmoderne Liebe, die Takarazuka Revue und die Suche nach einer neuen AufklärungBucharest: National Music University Press, 2009; Das japanische Anime: Versuch einer wissenschaftlichen Annäherung, Sibiu, Lucian Blaga University Press, 2008 sau Die Takarazuka Revue oder die Überwindung der Tradition, Wilhelmshaven: Florian Noetzel Press, 2005

Conferința va fi moderată de prof. univ. dr. Mirela-Luminița Murgescu, cadru didactic la Facultatea de Istorie a Universității din București.

În 1956, filosoful și socio-psihologul american de origine germană Erich Fromm scria în The Art of Loving că „fără familie, uităm arta de a iubi”. În 2018, în Contemporary Japanese Sociology, reputatul sociolog japonez Masahiro Yamada enunța că „familia este unitatea socio-economică de reproducere”. Între aceste două extreme, o multitudine de ideologii, mode și tendințe se desfășoară, vizând extinderea, redefinirea, recalcularea parametrilor de baza a ceea ce atât Max Weber, cât și Emile Durkheim, părinții sociologiei ca disciplină și știință, vedeau drept celula fundamentală a societății. Plecând de la aceste premise teoretice de sorginte vestică, ne propunem ca, în prezentul atelier academic, să analizăm, prin expunere directă și prin dialog, diferitele aspecte ale conceptului de familie așa cum este prezentat și reprezentat în operele de animație selectate ale Studioului Ghibli. În centrul atenției figurează patru filme de anime – Vecinul meu Totoro (1988, regizor: Miyazaki Hayao) și Mormântul licuricilor (1988, regizor: Takahata Isao), pe de o parte, și Vecinii mei, familia Yamada (1999, regizor: Takahata Isao) și Dispariția bruscă a lui Sen și Chihiro (cunoscută si ca Spirited Away, 2001, regizor: Miyazaki Hayao), pe de altă parte. Pe lângă dispariția treptată a familiei de tip atomic și înlocuirea acesteia cu un tip ambivalent de prietenie, combinarea tradițiilor vizuale vestice și japoneze într-un efort creator unic menit să confere credibilitate personajelor japoneze poziționate în contextual Japoniei contemporane, creează un univers dinamic și colorat, în care vizionarismul celor doi regizori apare nefiltrat de procuparea pentru succesul la public.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.